Інструкція по створенню ОСББ

Процес створення ОСББ відповідальний та не займає два дні, як мінімум, треба розраховувати на тижні. Основне, що буде займати більшість часу, це комунікація з людьми, власниками житлових і нежитлових приміщень у вашому будинку. На сьогоднішній день, ОСББ це найефективніший спосіб управління спільним майном. Це на практиці підтвердженно багатьма існуючими об’єднаннями в Україні. Якщо ви вже підійшли до питання створення ОСББ, будьте впевненні, це правильне рішення. Далі, ми хочемо показати які кроки потрібно зробити для реєстрації ОСББ.


І. СТВОРЕННЯ ІНІЦІАТИВНОЇ ГРУПИ

Мінімальна чисельність – три власники квартир або нежитлових приміщень. До складу ініціативної групи можуть входити  тільки лише власники квартир або нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку. Орендарі, квартиронаймачі не можуть бути ініціаторами створення ОСББ, за винятком, якщо орендодавець видав відповідне доручення.

Мета групи: скликання установчих зборів, підготовка роз’яснювальної роботи, підготовка проектів документів для розгляду на установчих зборів, запит у Держреєстр прав.

ІІ. ФОРМУВАННЯ РЕЄСТРУ СПІВЛАСНИКІВ БАГАТОКВАРТИРНОГО БУДИНКУ

Без наявності даних ініціативна група не зможе у законний спосіб організувати проведення установчих зборів: відомості про всіх власників багатоквартирного будинку, документ із зазначенням загальної житлової площі кожного власника квартири.

ІІІ. СКЛИКАННЯ УСТАНОВЧИХ ЗБОРІВ

Ініціативна група зобов’язана проінформувати кожного співвласника багатоквартирного будинку про дату проведення установчих зборів не пізніше ніж за 14 календарних днів до визначеної дати. Повідомлення має бути оформлене письмовій формі. Згідно законодавства передбачено два способи передання повідомлення: вручити «у руки» під розпис» або відправити рекомендованим листом.

ІV. ПІДГОТОВКА СТАТУТУ

Один з найголовніших документів об’єднання. За основу потрібно брати типовий статут затверджений Міністерством регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства. Закон також дозволяє вносити в нього зміни, так що в разі необхідності, ви можете його змінювати під специфічні потреби ОСББ.

V. ПРОВЕДЕННЯ УСТАНОВЧИХ ЗБОРІВ

Установчі збори розпочинаються з обранням Голови зборів, секретаря зборів та   лічильної комісії. Заздалегіть провести обрахунок голосів пропорційно до загальної площі квартири чи нежитлового приміщення співвласника в загальній площі квартир і нежитлових приміщень, розташованих у багатоквартирному будинку.

На зборах, шляхом голосування, приймається важливе рішення: створюється ОСББ чи ні. Важається рішення прийнятим, якщо за нього проголосувала більшість. Також, на зборах потрібно прийняти рішення щодо статуту ОСББ, голови ОСББ та членів правління. Всі рішення зборів мають бути внесенні у протокол установчих зборів.

VI. ПИСЬМОВЕ ОПИТУВАННЯ

Якщо рішення про створення ОСББ під час голосування на установчих зборів не набрало достатньої кількості голосів «за» або «проти», то згідно Закону України «Про об’єднання співвласників багатоквартирних будинків» №2866 передбачено новий         механізм – проведення письмового опитування співвласників, які не голосували на установчих зборів. Таке опитування може бути проведено не пізніше ніж за 15 календарних днів з моменту проведення установчих зборів. Письмове опитування проводиться ініціативною групою.

VIІ. ДЕРЖАВНА РЕЄСТРАЦІЯ

Маючи протокол установчих зборів, статут та заяву про реєстрацію ОСББ, представник ОСББ має звернутись в центр надання адміністративних послуг (ЦНАП) у своєму місті. Перелік ЦНАП’ів з адресами можна подивитись за посиланням: Центри надання послуг Після реєстрації, інформація про ОСББ автоматично потрапляє у фіскальну службу та службу статистики.

VШ. ПОВІДОМЛЕННЯ ПРО СТВОРЕННЯ ОСББ

В деяких випадках, потрібно повідомляти про створене ОСББ міську/сільську/селищну раду. Це потрібно для подальших консультацій, участі в локальних програмах, наприклад кредитуванні, інформаційна підтримка щодо надавачів послуг та підрядних організацій.

Технічна документація будинку

Колишній балансоутримувач (КМКП) протягом 3 місяців після державної реєстрації ОСББ повинен передати примірник технічної та іншої передбаченої законодавством документації на будинок:

–  підстава прийнята будинку до експлуатації;

–  технічний паспорт;

–  плани інженерних мереж.

Якщо така документація відсутня, то колишній балансоутримувач протягом півроку після державної реєстрації ОСББ відновлює її за ВЛАСНИЙ РАХУНОК!

Comments

comments